dimecres, 26 de gener del 2011

Conclusions de l'assignatura


En aquesta última entrada al blog vull esmentar algunes conclusions que he extret d'aquesta l'assignatura i de la importància de la simbiosi entre comunicació i educació. 



L'acció entre l'educació i els mitjans és cada cop un concepte que va més lligat i més vinculat.
Actualment existeixen molt mitjas de comunicació, i tot i que sovint és difícl reacionar davant de tanta inforació, els educadors s'han esforçat a crear materials a l'aula i han elaborat, com ja hem vist, diverses teories sobre la seva funció com a professionals en l'educació per la comunicació.
En aquest sentit, el sector educatiu s'ha centrat en analitzar si els mitjans de comunicació són educatius o no, de quina manera podem utilitzar-los en el procés d'ensenyament i aprenentage, i de quina forma ontribueixen a la formació en valors.
És per això que calen assignatures com aquesta, on es plantegi quina implicació deuen tenir els mitjans de comunicació a l'educació, intentant definir si existeix una certa responsabilitat per part dels professionals de la comunicació. 

Els mitjans de comunicació de masses constitueixen un aparell de socialització molt important:
  • Influeixen en les nostres idees, hàbits i costums,
  • La seva quantitat d'informació comunicada  excedeix al volum d'informació que ens arriba a través de l'ensenyament de l'escola.
Si això és cert, converteix els mitjans de comunicació en una eina educativa molt poderosa, amb aventatges i desventatges. 

Educar no és la seva finalitat, sinó que va més enllà i tracta que siguem més crítics amb el món que ens envolta, amb les informacions que ens arriben i que interactuem dins l'entramat de xarxes de comunicacions i dins la societat.



 Fins aviat,

Meritxell
 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada