Convergència mediàtica té a veure amb:
- La premsa (llibres, revistes)
- Televisió
- Ràdio
- Internet
- Telèfon mòbil
- I-pod
- Càmeres digitals
I es pot definir desde diferents perspectives:
- Com una integració de tecnologies i xarxes
- Com una estratègia econòmica
- Com una nova forma de fer servir continguts i de veure les audiències
- Com una nova forma d'interacció social
Així doncs podem resumir que Convergència Mediàtica és:
- Una relació entre tecnologies, indústries, mercats, gèneres i el públic
- Noves lògiques per processar la informació i l'entreteniment
- Un procés. No un final
- Canvia la manera de consumir mitjans
- Expansió dels mercats potencials
Afegeixo a la classe d'avui alguns lloc web interessants que parlen de la convergència mediàtica:
http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol11_5_03/aci03503.htm
http://jmtornero.wordpress.com/2008/09/21/jenkins-la-convergencia-mediatica-y-la-cultura-participativa/
http://www.filosofitis.com.ar/2008/09/07/convergencia-mediatica-cultura-participativa-e-inteligencia-colectiva/
http://www.wikilearning.com/articulo/la_convergencia_mediatica-la_convergencia/8357-1
http://cnpcaracas.org/?p=8273
Meritxell
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada