dimarts, 25 de gener del 2011

Classe del 8 d'octubre de 2010

En aquesta classe hem tractat el tema de la convergència mediàtica.

Convergència mediàtica té a veure amb:

  • La premsa (llibres, revistes)
  • Televisió
  • Ràdio
  • Internet
  • Telèfon mòbil
  • I-pod
  • Càmeres digitals 
I es pot definir desde diferents perspectives:
  1. Com una integració de tecnologies i xarxes
  2. Com una estratègia econòmica
  3. Com una nova forma de fer servir continguts i de veure les audiències
  4. Com una nova forma d'interacció social
A la Wikipèdia he trobat una definició clara i senzilla de convergència mediàtica: "és la manera com els consumidors individuals interactuen amb altres en un nivell social i utilitzen diverses plataformes per crear noves experiències, noves formes de contingut que ens connectin socialment, i no només amb altres consumidors, sinó amb els productors de les empreses mediàtique, en formes que no han estat tan accessibles al passat ". 


Així doncs podem resumir que Convergència Mediàtica és:


  • Una relació entre tecnologies, indústries, mercats, gèneres i el públic
  • Noves lògiques per processar la informació i l'entreteniment
  • Un procés. No un final
  • Canvia la manera de consumir mitjans
  • Expansió dels mercats potencials


Afegeixo a la classe d'avui alguns lloc web interessants que parlen de la convergència mediàtica:

http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol11_5_03/aci03503.htm


http://jmtornero.wordpress.com/2008/09/21/jenkins-la-convergencia-mediatica-y-la-cultura-participativa/

http://www.filosofitis.com.ar/2008/09/07/convergencia-mediatica-cultura-participativa-e-inteligencia-colectiva/

http://www.wikilearning.com/articulo/la_convergencia_mediatica-la_convergencia/8357-1

http://cnpcaracas.org/?p=8273


Meritxell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada